مجله زندگی| مشاوره و راهنمای زندگی مجله زندگی| مشاوره و راهنمای زندگی .

مجله زندگی| مشاوره و راهنمای زندگی

در کمتر از 24 ساعت شمارشگر سایت خود را منفجر کنید

وقت معتبر شدن وب سایت شماست .

پیشنهاد می کنیم با پکیج های سامانه شیک رنک رتبه سایت خود را بصورت فوری و طبیعی افزایش دهید .

در کمتر از 24 ساعت شمارشگر سایت خود را منفجر کنید .

1- لینک سفارش پکیج افزایش ورودی گوگل

2- لینک سفارش خرید بک لینک

3- لینک سفارش بک لینک انبوه بیش از 7000

4- لینک سفارش رپورتاژ آگهی

5- لینک سفارش بک لینک خارجی

و ده ها خدمات حرفه ای دیگر ..

همین امروز شمارشگر سایت خود را منفجر کنید .

سامانه شیک رنک دارای لوگوی دیجیتال و نماد اعتماد الکترونیک 2 ستاره از وزارت صنعت و معدن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۲:۴۸ توسط:rosa موضوع: نظرات (0)

در استانبول از کجا دیدن کنیم

وقتی سخن از استانبول به بین میاد , ممکن است خیلی ها هنوز تصور اشتباهی از استانبول داشته باشند و اندیشه نمایند که استانبول شهریست که تنها برای خرید مطلوب است . البته در حالتی‌که استانبول را بدون نقص بشناسید متوجه میشید که استانبول کلکسیونی از کلیه نیازهای توریستی رو در خویش جای داده .
من جمله این تفریحات میتوان به مورد ها تحت اشاره نمود : تفریحات آبی رنگ در حاشیه دریا های قشنگ , بوستان های آبی‌رنگ بزرگ و متنوع با وسایل بازی فراوان امروزی و مجهز , شهربازی های مهیج , آکواریوم های جالب , جزیره‌ها تفریحی اختصاصی , کاخ ها و مساجد و موزه های تاریخی , تعداد بیشمار مرکزها خرید و خیابان های متنوع برای خرید های با قیمت خوب , خیابان های لبریز زرق و برق تفریحی , کافه ها و باشگاه های شبانه زنده و لبریز شور و هم اکنون , اشکال غذاها و شیرینی های سنتی و باب تبع اهل ایران ها , تفریحات شبانه خوب , فستیوال ها و جشنواره های گوناگون و متنوع , دیده اندز های دوچندان قشنگ از دریا و تنگه بسفور و شاخ طلایی در تراز شهر و در کنار تمامی این موردها هنگامی ارزانی مهاجرت و قربت آن به کشور ایران را مقابل سفرهای توریستی دیگر طولانی تر کنیم , استانبول با یقین یکی‌از الویت های سفرهای توریستی ایرانیان به اکانت میاد .
با درود به همه دوستان خوب لست سکندی عزیزم . سه سال پیش موفقیت نوشتن سفرنامه ی استانبول رو داشتم که در‌این تارنما پخش شده بود . در حین این بازه سوال ها متداولی درباره‌ی اماکن گوناگون و روش رفت و آمدها در کامنت ها پرسیده می شد . همین سال موفقیت تحمیلی پیش اومد و همراه با خانواده همسرم مجددا به استانبول هجرت کردیم . مورخ مهاجرت ما 29 مرداد به برهه زمانی 7 شب و هشت روز با پرواز قشم ایر و هتل 3 ستاره پرنس در ناحیه آکسارای بود . هزینه تور برای هر نفر 1330 هزار تومان شد .

 

 

 

پارک های آبی رنگ استانبول :
استانبول دو بوستان آبی‌رنگ داره . مبنی بر تجربه استعمال از هر دو بوستان آبی رنگ در دو سفرم به نترسی میتونم بگم که بوستان آبی‌رنگ اکوا دلفین از بوستان آبی‌رنگ اکوا مارین زیاد مجهز خیس و بزرگتر و جامع تر می‌باشد . پس در حالتی که قصد رفتن به بوستان آبی رنگ در استانبول رو داشتید حتما در وهله اولیه بوستان آبی‌رنگ اکوا دلفین رو گزینش نمائید .
بوستان آبی‌رنگ آکوا دلفین :
آکوادلفین وسیع ترین بوستان آبی‌رنگ استانبول می‌باشد . بازی های آن مشتمل بر : یک سری استخر از جمله استخر خانواده , لنگرگاه , استخر بچه , استخر موج , استخر بزرگ و تعدادی سرسره متعدد , سقوط آزاد ( موشک ) , سرسره کبری , دو بخش منحصر خردسالان با وسایل بازی متنوع , و یکسری بازی فراوان هیجان آور و متنوع است .
علاوه بر همگی این بازی ها روزمره برنامه های شور نظیر کف پارتی در‌این این موسسه برگذار میشه . زمینی شنی برای والیبال ساحلی هم درنظرگرفته شده .
در روزهای مشخصی از هفته هم نمایش دلفین ها برگذار می شود .
استخر بازی کودک ها
در حین ورود بدین بوستان اذن بردن هیچ دسته خوراکی و آبمیوه داده نمیشه و در همون بدو ورود میتونید دستبندهای الکترونیکی تهیه و تنظیم نمائید که در اونها هر میزان پول که مورد نیازتون می‌باشد را شارژ می‌کنید و موقع رجوع و برگشت با تحویل دستنبد مابقی پول و همینطور هزینه کرایه دستبند به شما برگردونده میشه .
جزو بازی های بوستان
محل ورود برای خانم ها در زمان روز ها هفته نفری 35 لیر و برای آقایون نفری 50 لیر میباشد .
خدماتی از قبیل گنجه قفل دار , دوش , توالت , تخت های آفتاب و چتر مجانی هستند .
از نقاط متعدد شهر خدمت های بدون‌پول موجود هست که با مراجعه به وبسایت بوستان می‌توانید ساعت ظریف جنبش و مکان خدمات را مشاهده کنید .

جاذبه های دیدنی استانبول :

با اعتنا به این که استانبول از لحاظ تاریخی زیاد بی نیاز است , درین شهر ایام میتونید به دیدن بخشها تاریخی مانند موزه ها , مسجدها , کاخ ها و . . . برید . به‌دنبال پر رنگ ترین این اماکن رو به ترتیب الویت قرار میدم :
میان سالیان 1609 - 1619 به امر پادشاه احمد درست شده و به خاطر کاشی کاری های آبی‌رنگ که در آن مصرف شده به مسجد آبی‌رنگ نیز مشهور می‌باشد . شاه احمد فرمان ساخت مسجد رو دقیقا برعلیه کلیسای ایاصوفیه اعطا کرد تا نشون بده که معماران مسلمان از معماران مسیحی چیزی کم ندارن البته با این وجود پس از ساخت , معماران فرمانروا احمد برنده نشدند که قبه های بزرگتر از ایاصوفیه بسازن و در واقع کماکان عظمت ایاصوفیه بیشتر از مسجد پادشاه احمد است . محل دفن فرمان روا احمد هم در همین مسجد جای دارد .
بنای هیپودرم در خارج از محوطه مسجد پادشاه احمد
مسجد ایاصوفیه
ایاصوفیه فی مابین سالهای 532 - 537 میلادی در زمان امپراطوری بیزانس تشکیل‌شده که بعداز فتح استانبول به وسیله فرمانروا محمد دوم , دستورداد تا به مسجد تبدیل شود , در حین آتاتورک ایاصوفیه به موزه تبدیل شد .
آب انبار یارتابان
یرتابان در سال 532 بوسیله بیزانس ها برای تامین آب ما یحتاج کاخ و ساکنین شهر درست شده بود , پس از این‌که استانبول به وسیله عثمانی ها فتح می شود اب انبار را می بندند و تمهیدات اضطراری برای تهیه کردن آب روان در تراز شهر آماده مینمایند زیرا آنان یقین داشتند که از اب سرازیر می بایست به کار گیری نمایند تا اب بومی .
در‌این اب انبار دو مجسمه از رمز هیولای افسانه ای مدوسا جای دارد . سازه بر افسانه ها مدوسا در بالا دختری قشنگ رو بوده که به خاطر نافرمانی هایش , آتنا موهای زیبای اورا به مار تبدیل می‌کند .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۷:۱۰ توسط:rosa موضوع: نظرات (0)